TAK DLA TECHNOLOGII!

Dziś udało mi się zrealizować (razem z super zaangażowanymi uczniami, których pozdrawiam) Dzień z Technologią w ramach konkursu "Jestem SMART". Zabawy i emocji było co nie miara. Tak samo jak aplikacji, z których korzystałam podczas realizacji zajęć.
No, ale zacznijmy od początku :)
Podczas całego dnia miałam kilka celów: promowanie czytelnictwa, aktywności fizycznej i konstruktywnego korzystania z technologii. Jeszcze przed rozpoczęciem zebrałam pierwszą grupę i wyjaśniłam, że będziemy grać w podchody przy użyciu Snapchata. Ośmioosobowemu zespołowi towarzyszyła reporterka, która dokumentowała przebieg wydarzeń. 
Na początku wyszłam do sali informatycznej zostawiając gimnazjalistom laptop z włączoną stroną internetową https://www.storyjumper.com, na której znajdowała się cyfrowa książka, a w niej pierwsze instrukcje. Uczniowie mieli za zadanie dodać mnie na Snapie. Poszło szybko :) 
Teraz mogli wyświetlić nagrany przeze mnie filmik ze wskazówką, by udać się do biblioteki. Po jakimś czasie otrzymałam zdjęcie potwierdzające, że wszystko poszło dobrze. Wysłałam snapa z moją lokalizacją i czekałam. Po kilku minutach w sali informatycznej zjawili się uczniowie. Na pendrivie w pliku tekstowym mieli linki do http://learningapps.org/. Tam czekały na nich: memory, wykreślanka oraz krzyżówka oparte na książce "Harry Potter i Czara Ognia". Skąd ten wybór? Co roku organizuję Miesiąc z Książką na podstawie lektury wybranej przez uczniów :) Po rozwiązaniu wszystkich zadań wysłałam kolejnego snapa z lokalizacją kolejnej podpowiedzi (przykleiłam ją pod ławkę). Uczniowie szybko odesłali odpowiedź i zjawili się w świetlicy. Tym razem czekał na nich Quiz. Zostali podzieleni na cztery zespoły po dwie osoby. Gdy jeden zespół odpowiadał na pytania reszta słuchała muzyki (wszyscy siedzieli tyłem i mieli słuchawki na uszach). Po quzie na zakończenie robiliśmy pocztówkę z Hogwartu przy użyciu programu Publisher. Następnie ją wydrukowałam i mam zamiar powiesić na tablicy :) Dodam, że uczniowie wyrazili wielkie zadowolenie z wzięcia udziału w takich właśnie zajęciach :) Wszystko na bieżąco było relacjonowane na Snapchacie, więc właściwie każdy użytkownik aplikacji mógł śledzić nasze poczynania. Dodatkowo kilka zdjęć wstawiłam na Instagram.
Następna cześć DzT do zajęcia w dwóch klasach na temat cyberprzemocy. Tu z pomocą przyszedł mi Padlet http://padlet.com/. Rozmawialiśmy nie tylko o przemocy z wykorzystaniem technologii, ale tez o sposobach jej zapobiegania. Na koniec postanowiliśmy podyskutować na temat plusów korzystania z Internetu. Pojawiły się bardzo fajne odpowiedzi :)

Trzecia cześć to prezentacja na lekcji wychowania fizycznego na temat nowoczesnych technologii w sporcie. Do zrobienia prezentacji wykorzystałam Power Point, ale też Prezi. Dziewczęta posłuchały trochę o typowych aplikacjach sportowych typu Endomondo. Zwróciłam też uwagę na zastosowanie Instagrama i Snapa do promocji swoich osiągnięć, ale też jako jedno z narzędzi motywujących do działania. Następnie dziewczęta przystąpiły do lekcji, na której również wykorzystano narzędzia TIK.


Podczas tego dnia odkryłam niesamowity potencjał aplikacji. Korzystanie z nich przyniosło mi wiele frajdy i dało satysfakcję ze zrobienia czegoś, co młodzież uznała za fajne i ciekawe :)

Wszystkie dzisiejsze działania opisuję, ale też zrobiłam małe podsumowanie na Padlecie. Pozostaje mi tylko jeszcze odpowiednio ponazywać dokumenty i wszystko wysłać. Trzymajcie kciuki ;)













Komentarze

  1. Droga Pani ze świetlicy, świetne wykorzystanie Snapchata! Jestem pod wrażeniem :). Muszę też coś podobnego zrobić u siebie, hihi :).
    W ogóle bardzo podoba mi się cała ta akcja. Udostępnisz może linki do Padletu i LearningApps?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oto link do Padletu http://pl.padlet.com/jedrych_ewelina/iciit4zchgy1, Są tam wszystkie zadania wykonane za pomocą LearningApps, prezentacja i inne :)

      Usuń

Prześlij komentarz