Owce zombie i inne bajki

Na początku listopada postanowiłam zorganizować w szkole Dzień Postaci z Bajek. W różnych miejscach gimnazjum przyczepiłam ilustracje bajkowych bohaterów (również tych z filmów animowanych). Zadanie młodzieży polegało na ich odnalezieniu i odpowiedzi na jedno pytanie. Najczęściej zadawałam "Jaka to bajka?" lub "Kogo przedstawia ilustracja?". Najgorzej było z Kapitanem Tsubasą. Uczeń musiał się trochę naszukać :p


Na zajęcia świetlicowe miałam przygotowaną wykreślankę, która zrobiłam z pomocą LearningApps. Poza tym przygotowałam kilka krótkich filmów animowanych z mojego dzieciństwa, które chciałam zaprezentować młodzieży. Traf chciał, że akurat odbywały się rozgrywki w piłkę siatkową i za namową gimnazjalistów poszliśmy kibicować drużynom. Nic jednak straconego, materiały nie przepadną :)

Poza tym podczas zajęć w świetlicy (jakiś czas temu) układaliśmy własne opowiadania i bajki z pomocą nieocenionych Story Cubes! Wyobraźnia poniosła niejedną osobę. Mieliśmy inwazję zmutowanych pszczół z kosmosu, atak owiec zombie, magiczne zaklęcia, hipnozę i wiele, wiele innych twórczych i bardzo zabawnych wątków. 


Polecam od czasu do czasu przenieść się w bajkowy świat. A może ktoś z was ma jeszcze jakieś ciekawe pomysły na zajęcia związane z "nietypowymi świętami"?




Komentarze