CZEGO NAUCZYLI MNIE UCZNIOWIE

Ten wpis jest dedykowany "mojej" młodzieży. W szkole pracuję 6 rok. Wiele się w tym czasie zmieniło i bardzo dużo się nauczyłam. Nikt tak nie przygotował mnie do pracy w gimnazjum, nikt nie nauczył mnie tak wiele, jak moi uczniowie. Czasami było ciężko, ale też zabawnie. Wiele razy czułam wielką dumę z ich małych i dużych osiągnięć, martwiłam się, pomagałam (w miarę możliwości), motywowałam. Może oni tego nie wiedzą, ale ta relacja działa w dwie strony. 
Czuję się bardzo zmotywowana, gdy przychodzą do mnie z nowymi pomysłami, przemyśleniami, działaniami. 
Oto kilka rzeczy, których nauczyli mnie moi uczniowie:
  • cierpliwości - choć bywa z tym różnie, to i tak wyrobiłam sobie bardzo dużą cierpliwość.
  • wiary - w ludzi oczywiście. Pokazali mi, że warto wierzyć w drugiego człowieka :)
  • radości z małych rzeczy - takich jak np. wymiana nawet kilku pozytywnych uwag.
  • krytycznego myślenia o sobie - moim zdaniem nikt nie jest bardziej szczery od dzieci i młodzieży. Wprost mówią. że coś jest nie tak, że można zrobić coś inaczej. 
  • nowych technologii - sama nie założyłam sobie konta na Instagramie, ani Snapchacie. Pamiętam, jak jedna z uczennic uczyła mnie jak dodać zdjęcie na Insta. Dziękuję! :)
  • asertywność- kiedyś miałam z tym wielki problem...
  • wytrwałości - bywa, że jest różnie, że chciałabym zostać z łóżku cały dzień, ale przecież warto wstać i zrobić coś konstruktywnego!
  • inwestowania w siebie - wszystkie studia, kursy, szkolenia, przedsięwzięcia, akcje, zajęcia, warsztaty, które realizowałam były z korzyścią nie tylko dla mnie, ale też dla nich!
  • dystansu do siebie - bo są sytuacje, gdy z siebie też trzeba umieć się śmiać (a było ich w szkole sporo!)
  • wielozadaniowości - bywa, że przy 80 osobach, które mam pod opieką trzeba załatwić bardzo dużo spraw w krótkim czasie.
Myślę, że to nie wszystko, ale są to rzeczy za które jestem bardzo wdzięczna. Byłym i obecnym uczniom bardzo dziękuję!


Komentarze

  1. Szkola uczy wszystkich, nie tylko tych, co nazywamy uczniami. W murach tego miejsca każdy jest uczniem. Bardzo się cieszę, że nauczyciele potrafią dostrzec to, że nie tylko oni są "ekspertami" i że czasem warto podziękować swoim uczniom za to, że nas czegoś nauczyli. Nauczyciel to zawód, który kształtuje charakter :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz